آشنایی با مموری فوم

مموری فوم در سال 1966 طبق قراردادی توسط مرکز تحقیقات آمس ناسا برای بهبود ایمنی کوسن های هواپیما ساخته شد.

مموری فوم حساس به دما در ابتدا به عنوان “کف بهار آهسته آهسته” نامیده می شد.

مموری فوم در ابتدا برای استفاده گسترده بسیار گران بود ، اما ارزان تر شد. متداول ترین مصارف خانگی آن در تشک ، بالش ، کفش و پتو است.

این محصول دارای مصارف پزشکی نیز میباشد مانند : بالشتک های صندلی ویلچر ، بالش های تختخوابی بیمارستانی و بالشتک برای افرادی که دارای درد طولانی مدت یا مشکلات حرکتی هستند. به عنوان مثال ، یک بالش گردن مموری فوم ممکن است درد مزمن گردن را کاهش دهد.

خواص نگهدارنده آن در گرما ممکن است به برخی از مبتلایان به درد که پیدا کردن گرمای اضافه شده اند ، کمک کند تا درد را کاهش دهد.

مموری فوم عمدتاً از پلی اورتان و همچنین مواد شیمیایی اضافی افزایش چسبندگی و چگالی آن تشکیل شده است. اغلب به عنوان کف فوم پلی اورتان “viscoelastic” یا فوم پلی اورتان کم مقاومت (LRPu) گفته می شود. حبابهای کف یا سلولها باز هستند و به طور موثری ماتریسی ایجاد می کنند که از طریق آن هوا می تواند حرکت کند.

مموری فوم با چگالی بالاتر در واکنش به گرمای بدن نرم می شود و به آن اجازه می دهد تا در عرض چند دقیقه به بدن گرم شود. ممكن است فوم هاي جديد با سرعت بيشتري نسبت به شكل اصلي خود بهبود يافت.

در حال حاضر مموری فوم در صنعت کالای خواب نقش مهمی در ایفای کیفیت بالا و خواب راحت دارد و معمولا تشکهای داری مموری فوم نسبت به تشک های دیگه قیمت بالاتری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین