روتختی چیست و شامل چه تکه هایی می شود؟

روتختی چیست؟ تشک های دست دوزی و گلدوزی شده و لحاف های مخملی نوستالژی زمان مادربزرگمان هایمان است زیرا در آن زمان از این لوازم برای خواب استفاده می شد اما امروزه با توجه به گسترش فرهنگ و تغییر افکار استفاده از تخت، انواع تشک های استاندارد و روتختی در بین مردم  برای خوابیدن بسیار باب شده است.

روتختی چیست؟ روتختی در سال های اخیر همانند سایر لوازم اتاق برای خواب یک روتین می ماند و آن قدر در طرح و رنگ متنوع هستند که به هنگام خرید سرویس روتختی قطعا افراد دچار سردرگمی می شوند.

شما می توانید به راحتی روتختی را با سایر لوازم اتاقتان همانند کاغذ دیواری، کمد، پاتختی، فرش و غیره ست کنید تا دکوراسیون اتاق خوابتان زیباتر از حالت عادی شود، همچنین لازم به ذکر این نکته است که روتختی ها دارای جنس، رنگ و طرح های متعددی هستند که انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد به عنوان مثال یکی از جدیدترین روتختی ها روتختی سه بعدی می باشد که ظاهر بسیار جذابی را به اتاقتان می دهد.

روتختی چیست؟ سرویس روتختی و یا یک ست روتختی شامل مجموعه ای است که در این مقاله از خواب مارکت قصد داریم به آن بپردازیم تا بتوانید با اجزای مکمل ست روتختی آشنا شوید.

اجزای تشکیل دهنده یک سرویس روتختی عبارتند از:

  • ملحفه تشک
  • ملحفه روانداز
  • لحاف
  • کاور لحاف
  • رو کوسنی
  • روبالشتی

تمامی تکه هایی که در قسمت بالا نام برده شد در کنار هم یک ست روتختی را تشکیل می دهند و هر کدام از این اجزا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که برای کارایی خاصی طراحی شده اند.

اولین تکه از سرویس روتختی؛ ملحفه تشک

ملحفه تشک در روتختی همانند یک روکش می باشد که بر روی تشک کشیده می شود و در دو نوع کشدار یا دوردوزی شده وجود دارد. از لحاظ کاربردی، نوع اول بیشتر کاربرد دارد تا نوع دوم اما اگر ملحفه تشکی که دور دوزی شده را به زیر تشک وصل کرد می توان از آن نیز به خوبی استفاده کرد.

تکه های تشکیل دهنده سرویس روتختی

دومین تکه از سرویس روتختی؛ ملحفه روانداز

در برخی از ست های روتختی یک ملحفه روانداز معمولا از نوع دور دوزی شده برای استفاده در روزهای گرم تابستانی وجود دارد.

سومین تکه از سرویس روتختی؛ لحاف

لحاف به پارچه ملحفه ای گفته می شود که که داخل آن را می توان از هر الیافی همچون پشم شیشه پر کرد و در نهایت به هم دوخته می شوند؛ معمولا لحاف ها در ست روتختی به دو صورت یک رو یا دو رو طرحدار وجود دارند. در صورتی که دو طرف لحاف سفید رنگ و بدون طرح باشد به آن لحاف، لحاف لایت گفته می شود؛ لحاف ها توسط گره زدن بندهایی ـ که در گوشه آن ها تعبیه شده ـ به کاور و یا به صورت دکمه ای که به کاور وصل می شوند، از داخل آن جدا نخواهند شد.

چهارمین تکه از سرویس روتختی؛ کاور لحاف

کاور لحاف در روتختی به کیسه ای گفته می شود که به وسیله پارچه ملحفه ای دوخته شده باشد و لحاف در درون آن به وسیله زیپ یا دکمه فیکس می شود تا لحاف جا به جا نشود. چیزی که در این تکه از مجموعه ست روتختی مهم تلقی می شود جنس کاور می باشد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است به این دلیل که کاور لحاف به طور مستقیم با بدن در تماس است.

پنجمین تکه از سرویس روتختی؛ روبالشتی

یک و یا چندین روبالشتی در هر ست روتختی بسته به کاربرد آن قرار دارد همچنین یک کاور هم برای قرار دادن بالشت در داخل آن معمولا در سرویس روتختی وجود دارد. این جز از سرویس روتختی هم نیز به دلیل اینکه سر بروی آن قرار می گیرد و بیشتر از سایر اجزاء شسته می شود جنس آن اهمیت دارد. لازم به ذکر است که داخلی بالشت از تکه های سرویس روتختی نیست به همین دلیل آن را باید به صورت جدا تهیه کنید. عموما سایز روبالشتی ها در ابعاد پنجاه در هفتاد سانتی­متر می باشد.

تکه های تشکیل دهنده سرویس روتختی

آخرین تکه از سرویس روتختی؛ روکوسنی

آخرین جزء از مجموعه سرویس روتختی، روکوسنی می باشد که باعث زیباتر شدن ظاهر تخت می شوند به خصوص اگر با داخلی مناسب پر شوند. شکل روکوسنی ها عمدتا مربعی بوده و در ابعاد 40*40 و یا 50*50 تولید می شوند.

و اما سرویس روتختی را از کجا بخریم؟

فروشگاه اینترنتی خواب مارکت یکی از معتبرترین و قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی است که در زمینه فروش کالاهای خواب صادقانه فعالیت می کند، در این فروشگاه انواع روتختی های یک و دو نفره و همچنین روتختی های جدید مانند روتختی سه بعدی وجود دارد که می توانید با وارد شدن به سایت خواب مارکت از همه آن ها دیدن کنید و هر کدام که پسندتان شد را انتخاب کنید تا همکاران به سرعت آن را به دست شما مشتریان و همراهان همیشگی برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین