کاربرد اسفنج در تشک

از جمله موادی که در تولید تشک رویا، تشک برن و یا هر تشک دیگری نقش مهمی دارد و بسیار کاربردی است، می توان به اسفنج اشاره کرد. نقش اسفنج در تشک بسیار کابردی است و در مقاومت، کیفیت، تحمل وزن و آناتومی افرادی که برای خواب خود از تشک برن یا تشک رویا استفاده می کنند، تاثیر به سزایی دارد. اگر می خواهید با مفهوم اسفنج، نقش و کاربرد آن در تشک، همچنین انواع اسفنج در تشک ها آشنایی پیدا کنید، این مقاله را از دست ندهید و با خواب مارکت همراه باشید.

اسفنج چیست؟

در اصطلاح عموم واژه اسفنج، به نام ابر شناخته می شود و در میان مردم این نام رایج دارد نه اسفنج! پس وقتی در این مطلب از اسفنج صحبت می کنیم منظور همان ابر می باشد. اسفنج نوعی پلی اتیلن است، بنابراین از خانواده پلیمرها می باشد. البته با توجه به نوع مواد اولیه و همچنین مراحل فرآوری یا به اصطلاح پخت مواد، نسبت به فوم متفاوت می باشد. به همین دلیل اسفنج در مقایسه با فوم،خاصیت متفاوتی دارد و نقش آن در تشک نیز متفاوت است. از بالاترین قسمت تشک، که مربوط به پارچه تشک است تا مرکزی ترین و یا پایین ترین قسمت تشک، که مربوط به زیر کار و یا مغز اصلی می باشد، حضور اسفنج ممکن است.این حضور و یا عدم حضور به نوع تشک و نوع اسفنج از نظر ضخامت بستگی دارد.

اهمیت استفاده از اسفنج در تشک

خوب است که بدانید که فوم ها در سطح افقی تشک نباید به کار بروند اما برعکس این موضوع برای تشک عملی است یعنی در اسفنج باید در سطح افقی تشک به کار برد. بسته به نوع اسفنج، چگالی (دانسیته) و یا مدل آن، اسفنج در بعد از پارچه تشک، در سطحی ترین قسمت تشک به کار می رود. البته ممکن است در برخی تشک ها، اسفنج در لایه تشک نیز به کار رود.

 

کاربرد اسفنج در تشک

 

اساس انتخاب اسفنج در تولید تشک رویا و تشک برن

در تولید تشک رویا و یا تشک برن، اساس انتخاب اسفنج بر حسب نوع، قیمت، کیفیت، ضخامت، نوع بسته بندی، تحمل وزن، اعتبار برند، نوع سیاست گذاری­های واحد تولید و ضمانت محصول صورت می گیرد. این فاکتورهایی که به آن­ها اشاره کردیم، نشان می دهد که اسفنج یا همان ابر در امر هویت برند تشک های تولید شده، سلامت فرد استفاده کننده از تشک رویا یا تشک برن، طول عمر و همچنین ضمانت محصول بسیار موثر است.

اسفنج در تولید تشک رویا و تشک برن

برنامه ریزی بسیاری از صاحبان صنایع کالای خواب به تهیه، نگهداری و انبار کردن انواع اسفنج یا همان ابر با کاربرهای متفاوت اختصاص داده می شود. برای حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات تشک برن و تشک رویا تمام مسئولین و کارکنان تلاش خود را می کنند از اسفنج های با کیفیت و تکنولوژی ساخت بالاتر استفاده کنند. بنابراین نام گذاری و تعیین نوع ضمانت انواع تشک های برن و رویا بر اساس نوع اسفنج آن ها صورت می گیرد. این مسئله برای سایر تشک ها نیز صدق می کند. گاها دو محصول از تشک رویا و یا تشک برن با اجزایی کاملا مشابه اما اسفنج هایی با فشردگی و ضخامت متفاوت، از نظر کیفیت، ضمانت و قیمت کاملا با هم متفاوت هستند.

اسفنج ملاکی برای تعیین نوع تشک

در تعیین نوع تشک، یکی از مهم ترین مواردی که بسیار تاثیرگذار است نوع اسفنج است. به دلیل تنوع بالا در بین تشک هایی مانند برن و رویا، اسفنج می تواند ملاک خوبی برای انتخاب از بین آن همه تنوع باشد.

انواع اسفنج

اسفنج ها بر اساس مواد اولیه، سایز، فشردگی و ضخامت دسته بندی می شود. در این مقاله به انواع دسته بندی اسفنج ها از لحاظ ضخامت می پردازیم زیرا رایج ترین نوع دسته بندی می باشد. اسفنج ها بر اساس ضخامت به تشک های رولی با ضخامت 8 میلی متر تا 1.5 سانتی متر، اسفنج هایی با ضخامت 3 تا 7 سانتی متر و 10 تا 20 سانتی متر تقسیم می شوند.

کاربرد اسفنج در تشک

نکته مهم در هنگام خرید تشک با اسنفج های متفاوت

برای خرید تشک رویا و همچنین تشک برن با اسفنج های با کیفیت مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی خواب مارکت مراجعه کنید کنید و تشک رویا و برن مورد نیاز خود را در کمترین زمان و مناسبترین قیمت ممکن خریداری نمایید. با فروشگاه اینترنتی خواب مارکت دیگر نگران جای راحت خود برای خوابی آرام نباشید. زیرا تمامی تشک ها در سایت دارای ضمانت نامه می باشند که این موضوع پشتوانه ایست برای مشتریان تا با خیال راحت از  خواب مارکت خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین