کاربرد محافظ تشک

یکی از موثرترین عوامل برای افزایش طول عمر تشک اعم از تشک رویا و تشک رویال، استفاده از کاربرد محافظ تشک یا همان پد تشک است. محافظ تشک در جلوگیری از ورود هرگونه مواد،حشره ها و هرگونه آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد. شما با استفاده از انواع محافظ تشک برای جلوگیری از ورود انواع آلودگی فضایی ایمن و راحت را برای خود و خوابتان فراهم می کنید.

همچنین به دلیل اینکه شستن تشک رویا امری است سخت و گاهی غیرممکن، استفاده از محافظ تشک باعث می شود شستشوی تشک تان راحت شود. محافظ های تشک از لحاظ سایز، رنگ و مدل انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند. در این مقاله از خواب مارکت، در مورد محافظ تشک و کاربردهای آن می پردازیم.

اگر شما به نظافت و پاکیزگی تشکتان اهمیت می دهید این مطلب را از دست ندهید. با خواب مارکت همراه باشید. همچنین اگر برای خرید یا آگاهی از محصولات خواب خواب مارکت سوالی برایتان پیش آمد می توانید با شماره های مندرج در سایت با کارشناسان مجرب و کاربلد خواب مارکت حاصل فرمایید.

محافظ تشک چیست؟

محافظ تشک، پارچه ایست برای جلوگیری از ورود موادی از جمله مایعات، تعریق، گرد و غبار و هرگونه آلودگی به درون تشک مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک عامل بازدارنده بر رویه تشک به کار می رود.  برای پیشگیری از مشکلات ناشی از نشت انواع مواد آلرژی زا به داخل تشک و یا حتی حشراتی مانند شپش و ساس استفاده از محافظ تشک برای تشک رویال امری ضروری است. حال که متوجه شدیم محافظ تشک چیست برویم با کاربردهای محافظ تشک رویا و تشک رویال آشنا شویم.

کاربردهای محافظ  و پد تشک

در ادامه به کاربردهای محافظ و پد تشک خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید:

جلوگیری از پارگی و ساییدگی به کمک محافظ تشک

روکشی که به صورت فابریک و از کارخانه بر روی تشک قرار گرفته است؛ تا حدی از ساییدگی تشک آن هم جزئی و پاره شدن تشک  رویال بر اثر خواب، دراز کشیدن و تکان خوردن جلوگیری می کند اما کافی نیست. زیرا به مروز زمان تشک کثیف شده و آلودگی ها از سطح به عمق تشک نفوذ می کنند و آهسته باعث عمیق تر ساییده شدن و پارگی تشک می شوند. برای جلوگیری از کار، محافظ، کاور و انواع پدهای تشک رویال یا تشک رویا مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد محافظ تشک

محافظ تشک ضد آب

دومین کاربرد و یا ویژگی محافظ یا پد تشک، ضد آب بودن آن است. خاصیت ضد آب بودن تشک های محافظ از خراب شدن تشک رویا در برابر نشت و نفوذ انواع مایعات و همچنین عرق بدن جلوگیری می کند، لذا هر گونه آلودگی و کپک بر روی تشک تشکیل نخواهد شد.

خیلی اوقات به دلیل ادرار کردن کودک یا فرد سالخورده و یا حتی حیوان خانگی بر روی تشک، تشک خراب شده و یا حتی اگر خراب نشود بخاطر سختی در شستشوی آن، لکه ادرار بر روی تشک باقی خواهد ماند، به همین دلیل محافظ  یا پد تشک ضد آب برای هر تشکی امری ضروری به حساب می آید.

ضد آلرژی بودن پد تشک

گرد و غبار یکی از اصلی ترین دشمنان تشک به حساب می آید زیرا علاوه بر آلوده کردن تشک باعث بوجود آمدن کنه ها می شود که معمول ترین آلرژی برای تشک و به طور کلی منسوجات خانگی به حساب می آید. حتما شنیده اید که می گویند عین کنه به آدم میچسبه! دلیل آن هم این است که تغذیه این موجودات از پوست انسان می باشد و در آن محیط پرورش پیدا می کند.  برای مقابله با آن ها هیچ چیز به اندازه استفاده از یک محافظ تشک نیست.

در کنار کنه ها سایر موارد مواد آلرژی زای دیگر از جمله شوره بدن حیوانات خانگی، انواع کپک و قارچ  و غیره نیز وجود دارد که برای افراد به خصوص افراد مبتلا به آسم خطرناک می باشد. برای این مورد هم استفاده از محافظ و پدهای تشک بسیار گزینه خوبی است؛ همچنین به دلیل خاصیت ضد آب بودن برخی از محافظ های تشک با عدم ورود مایعات به داخل تشک از تشکیل کپک و قارچ جلوگیری می شود.

محافظ تشک و ضد حشرات موذی بودن آن

از جمله حشرات ریز موذی که تغذیه آن ها از خون انسان و حیوانات می باشد، می توان به ساس اشاره کرد؛ به همین دلیل ترجیح این دسته از حشرات برای زندگی در تشک و بالشت می باشد.  یکی از راه های جلوگیری از ورود این حشره موذی به داخل تشک رویال یا تشک رویا، استفاده از محافظ های تشک ضد ساس می باشد. این گونه از محافظ های تشک از ضخامت بالایی برخوردارند که مانع از ورود و خروج ساس شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین