یک تختخواب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک تختخواب خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یک نیاز مشترک و اساسی بین همه انسان ها خواب می باشد. از آنجایی که تحقیقات بر روی خواب افراد نشان داده است به طور میانگین همه افراد، به طور تقریبی یک سوم از عمر خود را در رختخواب می گذرانند. بنابراین خواب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر افراد خواب آرام و با کیفیتی را داشته باشند باعث می شود بعد از خواب و استراحت با انرژی هر چه بیشتر به انجام کارهای خود بپردازند. برای تجربه چنین خوابی نوع تخت خواب و اینکه استاندارد باشد  بسیار حائز اهمیت است.

زیرا در کیفیت خواب تاثیر مستقیمی خواهد داشت. بنابراین باید در مرحله ی اول بدانیم یک تخت باکس چه ویژگی هایی دارد که  متناسب با این استاندارها تخت خواب خود را بخریم. از این رو دقت در انتخاب تخت خواب در نحوه خوابیدن شما بسیار مهم تلقی می شود. به همین جهت در این مقاله به ویژگی هایی که یک تخت خوب باید دارا باشد می پردازیم. همچنین افراد باید تخت خواب خود را از فروشگاه های مطمئن خریداری کنند. تخت خواب های موجود در فروشگاه خواب مارکت تماما از ویژگی ها و استاندارهای یک تخت خواب خوب برخوردار است. شما می توانید با مشاهده و مطالعه ویژگی های تخت خواب های موجود در خواب مارکت، نسبت به کیفیت تخت خواب ها از صحت این موضوع اطمینان حاصل کنید.

ارتفاع تخت خواب

یک تختخواب خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از ویژگی های بسیار مهم تخت خواب گردش هوا می باشد. برای جلوگیری از رشد میکروب و رطوبت تخت خواب باید از زیر فضای آزادی داشته باشد که هوا به خوبی گردش پیدا کند. به طور کلی تخت خوابی را انتخاب کنید که فضای زیر آن آزاد باشد و اینکه بتوانید به فضای زیرین تخت دسترسی آسانی داشته باشید.

این ویژگی در اثر ارتفاع مناسب تخت خواب پدیدار می شود. ارتفاع مناسب برای تخت خواب فرد بالغ و کودک به ترتیب برابر 35 تا 40 و 20 تا 30 سانتی متر می باشد. همچنین برای تخت های دو طبقه ارتفاع باید 75 تا 170 سانتی متر و ارتفاع بین دو طبقه باید بین 37 تا 98 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید که تخت خواب های دو طبقه برای کودکان زیر 6 سال مناسب نیست.

جنس تخت خواب

ویژگی های یک تخت خواب خوب

تخت خواب ها از جنس های مختلفی مانند ام دی اف، نئوپان، چوب طبیعی،روکش چوبی، فلزی، ملامینه و یا ترکیبی از فلز و ام دی اف ساخته می­شوند. اما در بین تمامی این جنس ها، ام دی اف به دلیل زیبایی، تنوع در طرح و رنگ، مقاوم بودن و قیمت مناسب آن در بین مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بیشتر تخت خواب ها در بازار از جنس ام دی اف می باشند.

جابه­ جایی تخت خواب آسان باشد

اکثر تخت خواب ها قابل جدا شدن می باشند. اما بهرحال این ویژگی بسیار مهم است به دلیل اینکه امروزه اکثر افراد جامعه مستاجر و همیشه در حال جابه­جایی می باشند به همین دلیل سهولت تخت خواب در حمل و نقل یکی ار ویژگی های تخت خواب خوب می باشد.

مستحکم بودن پایه ی تخت خواب

پایه ی تخت خواب از آنجایی که نگهدارنده تخت خواب می باشد و علاوه بر فشار تشک، فشار ناشی از وزن فرد نیز بر روی آن وارد می شود. به همین دلیل اینکه پایه تخت خواب از استحکام مناسبی باشد از ویژگی های یک تخت خواب خوب به شمار می رود و باید به آن توجه کرد.

برخورداری از ابعاد مناسب

ابعاد مناسب تخت خواب های تک نفره، دو نفره و کودک به ترتیب برابر 200 در 90 (ابعاد تخت خواب های دو طبقه هم نیز این چنین می باشد)، 200 در 160 و 140 در 60 سانتی متر می باشد.

مناسب بودن پشتی تخت خواب

ویژگی های یک تخت خواب خوب

در تعیین مدل تخت خواب، نوع پشتی و یا همان تاج تخت خواب بسیار مهم است. به خصوص برای افرادی که مدام در حال تکیه دادن به تخت می باشند. این افراد باید تخت خواب هایی را انتخاب کنند که در طراحی آن ها از تاج های شکل و زاویه دار استفاده نشده است.

رنگ تخت خواب

رنگ تخت خواب از آنجایی که نشان دهنده ظاهر یک تخت می باشد و به طور کلی ویترین تخت است بسیار برای افراد مهم می باشد. رنگ تخت خواب امری است کاملا سلیقه ای اما با این حال می توانید با در نظر گرفتن سن و جنسیت کاربر، رنگ و دکوراسیون اتاق خواب یک تخت خواب با رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

قیمت مناسب

آخرین ویژگی یک تخت خواب مناسب، قیمت مناسب آن می باشد که برای بسیار افرادی مهم تلقی می شود. شما می توانید انواع تخت خواب های باکیفیت و قیمت مناسب را در خواب مارکت مشاهده و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین